lördag 2 maj 2009

Dags för en liten vårtur

Nu stänger jag butiken några dagar, för att bege mig söderut, på en vårutflykt. Åter öppet som vanligt på fredag 8 maj.

Under tiden får de här körsbärskvistarna vakta skyltfönstret. De kommer från vår trädgård, där det häromdagen klättrade omkring profesionella trädkramare, i form av arborister från Trädmästarna. De är verkligen fantastikt skickliga, så nu är hela vår trädbefolkade tomt nyfriserad. Hoppas att det kommer bli lite svalare väder här, under de närmaste dagarna. Vore fint om körsbärsblommorna, som fortfarande finns kvar på träden, hade lust att knipa igen lite till, medan jag beger mig ut på vift. Håller tummarna för att jag hinner med att njuta av dem, när jag kommer hem igen. Men först blir det nu för min del en försmak av sommaren, våren lär ha kommit en bra bit längre i Italien och Slovenien, dit jag ska ta mig med flyg och motorcykel under morgondagen, det ska bli spännande!