måndag 9 mars 2009

Här var björkarna lite större

Var på trädgårsmässan i Kista i går. Kul med lite ny inspiration, som den här fantastiska installationen till exempel. Ulriksdals slottsträdgård hade byggt upp en hel skog, full av lökväxter, julroser och andra våriga trädgårdsväxter. Jag går ju och väntar på att kunna fylla mossan i mitt skyltfönster med tussilago, men nu fick jag en ny idé! Det är verkligen hög tid att ta bort snön. Har hittills ganska planlöst bara satt dit nån pärlhyacint och lite balkansippor i den snöiga mossan, men nu ska jag härmas och göra en egen "lökväxt-skog" i skyltfönstret, i väntan på de vilda blommorna. Björkstammar har jag ju redan där (om än bara två små, korta). Med lite fantasi så kändes den skogsinspirerade utställningen på mässan faktiskt nästan som att kolla in i mitt fönster, fast allt var extremt mycket större på mässan förstås, hihi. Min version får bli en liten minivariant.