fredag 12 december 2008

Maj Fagerberg är min idol

Maj Fagerbergs vackra julkort har tagit slut, så jag beställde fler i veckan. Bestämde mig då även för detta kort som jag inte sett tidigare. Det hette "Du hittade min vante", så jag tänkte att det kanske var ett bra vinterkort till årstidsaffären. I dag kom leveransen och det blev en glad ny bekantskap, bland det sötaste kort jag sett. På framsidan ser det ut så här;
En flicka böjer sig ner till ett litet troll och säger " Aha, du hittade min vante...!" och sen när man vänder på kortet så finns den här mysiga fortsättningen;
En bild på ett hysteriskt glatt litet troll som skuttar iväg med vanten till följande text; "Kör till, du får den.. du kan också behöva värme!" Maj Fagerbergs kort är ju helt fantastiska! Synd att mina försök att fånga dom på bild, är så urusla! Svårt att se den nöjda minen på trollet, man måste nog använda lite fantasi! Kanske kan jag få till en bättre bild i morgon, när det är dagsljus. Om jag hinner den lilla tid det varar, känns just nu som det liksom aldrig riktigt dagas.