lördag 23 augusti 2008

Hurra för Karl-Johan!

Jodå, http://www.svampguiden.com/ kan man lite på. Har läst rapporterna den senaste veckan, om alla som hittat hur mycket svamp som helst. Nu har de första svamparna trillat ner i min korg också och mer ska det bli! Har verkligen längtat efter en svamphöst! Förra året var det helt tomt i skogarna runt Stockholm. Nu ska jag göra ett skogsarrangemang, med Karl-Johan svamp och blåbärsris i en näverkruka. Det var väldigt länge sen!

Nu är det färdigt, mitt alternativ till en blomma på bordet. Svampen står i oasis, bland mossa och kottar. En perfekt present till någon som gillar skog och älskar Karl-Johan, typ en sån som jag. När man tröttnat på att beskåda härligheten, är det bara att sätta på stekpannan. Jag gjorde mig en svampmacka till frukost i morse, kan garantera att de är lika goda som de ser ut!